søndag 17. januar 2010

Hundeår

Litt stemningsbilder fra gården.

Hovedbygningen.


Sånn ser Targa ut etter lang tur, trening og stort besøk.



Targas dekkmarkering av nøkkelknippe.




Rejsas dekkmarkering av snuslokk.





Både jeg og Linda har kommet inn på instruktørkurset til canis! Gud så spennende! Det blir ikke tid til mya annet enn hund i år, vi skal jo gå trenerkurset med Thomas også. Han har alt gitt oss lekse til første samling i februar. Dekkmarkering av gjenstand. Jeg har valgt å bruke et nøkkelknippe, og den første utfordringen har vært å få Targa til å ikke se på nøkkelknippet som en target. Targa tror alt er target. Om jeg ligger på sofaen og slapper av (nei, vi kan ikke trene hele tiden Targa) så fryser hu snuta på foten min, jeg ignorerer. Targa fryser da på leggen min, oppnår fortsatt ingenting. Jeg løfter glasset for å ta meg en slurk vann, Targa fryser på vannglasset. Eller som nå, Targa sitter foran meg og dytter igjen datalokket... Tulleweiler.
Men det går faktisk veldig bra, hu har forstått at nøkkelknippet ikke er en target. Den neste utfordringen er få henne til å ligge med hodet løftet. Vi har trent endel på "fellesdekk" og "dekk fra holdt" i det siste og da vil jeg at hun skal ligge med hodet på gulvet/bakken. Men jeg tror vi skal få det til. Targa tar ting veldig fort.
Vi hadde besøk av Linda, Lia, Fenris og Rejsa i helgen. Så mange hunder har aldri denne stua huset på en gang før. Vi gikk en lang tur med Targa, Donald, Fenris og Rejsa i håp om at de skulle være litt slitne til kvelden. Donald og Fenris måtte kløve hjem fra butikken. På kvelden ble det pils, oksepenis (til hundene vel og merke) mye hundeprat og selvfølgelig trening med dyra. Nå venter jeg bare på videokameraet mitt fra elkjøp så jeg kan legge inn filmer her også. Det blir stas!

1 kommentar:

  1. Jag venter också på videokamerat ditt ;) Gleder mej!!

    SvarSlett