tirsdag 26. januar 2010

Bra trening og elendig trening


Kan starte med bra trening. Tok med meg Targa opp til Kløfta sentrum (i den grad man kan kalle noe som helst sted på kløfta sentrum) Hun begynner å bli ganske flink på dekkmarkering inne i stua, så jeg ville prøve dette et helt nytt sted. Etter å ha styra og stressa et par minutter etter jeg tok hun ut av bilen kom hu brått i treningsmodus. Da gikk det som en lek. Jeg kjørte 6 repetisjoner, og hu la seg riktig hver gang. Jeg er egentlig ganske overraska over at hun la seg i det hele tatt. Hun har vanligvis ikke noe særlig til overs for å legge seg i snøen. Hun begynte å bli litt kald på beina så jeg ga meg egentlig med det og reiste hjem. Og da kommer vi over på den elendige treningen..

Targa er ikke glad i støvsugeren, hun løper lange omveier eller hopper opp i vinduskarmen(ja hele hunden, alle fire bein) når den er i bruk. Dette skulle jeg nå ta tak i. Jeg satte meg på gulvet med klikker, godbiter og støvsuger uten munnstykke. Den er ikke skummel når den er av, så den sto og gikk. Jeg klikka for at hun nærmet seg, og til slutt dytta hun snuta gjentatte ganger på den. Kjempebra, og her burde jeg gitt meg. Men neida, jeg henta de andre hundene. Tenke at det var bra for Targa å se at Donald og Easy ikke bryr seg filla om støvsugeren. Vel, springere har som kjent lange ører og det gikk ikke støvsugeren hus forbi. Med en lynkjapp bevegelse kastet den seg opp og jafset over hele venstreøret til en meget overrasket hund som på sin side rygger unna med støvsuger på slep før mor rekker å reagere. Donald og Targa står allerede på hver sin side av stua. Skrekkslagne. Så nå har jeg tre hunder som er redd for støvsugeren... Godt jobba Anette!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar